
Preserving TVX. The sale of wctx(rv) Miami to CBS is a measure of financial good news 
for the seller, TVX Broadcast Group Inc. and its major creditor, Salomon Brothers Holding; 
Co. (SBHC). The companies are hoping that a planned recapitalization will preserve TVX, 
which as of March 31 was $263 million in debt to SBHC and unable to make cash and 
interest payments of $209 million that were due. 

The $340 million in expected proceeds from the recapitalization will go part way to 
retiring the debt which has burdened the Virginia Beach, Va. -based independent group 
operator since it acquired five stations from Taft Broadcasting last year. 

The company's financial difficulties had in fact caused it to seek temporary exemption 
from qualification standards for Nasdaq stock listing. Two weeks ago, the company was 
granted the exemption and assigned a new stock symbol (TVXGC) under Nasdaq 
procedure. The company's new status resulted specifically from its negative shareholder 
equity as reported on its March 31 balance sheet. Once the recapitalization takes effect, 
the company expects to resume its normal listing on the exchange, said F. Gray Kiger, 
vice president and chief financial officer. 

In addition to the sale of wcix, the company is currently seeking buyers for several of its 
other stations, with proceeds to be used to retire the newly issued debt. One of the 
possible buyers is former TVX president Tim McDonald, but, said Kiger: "We are not close 
to a contract at the moment." The company has already agreed to sell two smaller 
stations, wcaw -ry Nashville and KJTM -ry Pine Bluff, Ark., for about $12 million, not all in 
cash. 

The company's recapitalization plan calls for replacing most of the debt, primarily a 
$248 -million credit facility from Salomon, with two new debt issues: two -year notes 
collateralized mostly by stations that the company plans to sell, and 12 -year notes 
backed by proceeds from the stations that the company hopes to keep. The stations 
whose revenues or sale proceeds are to back the two-year notes include eight of TVX's 
12 properties. Included in this group are the three stations covered by sale agreements, 
and KTxH(TV) Houston, a station Kiger said TVX will try to hold onto, through a separate 
refinancing. The four stations the company hopes to retain are: wrAF -TV Philadelphia, 
KTXA(TV) Dallas, WDCA -TV Washington and wi_FL -ry Raleigh, N.C. Previously, wcix, the only 
VHF station among TVX's properties, was also included in this group. 

Additionally, the capitalization calls for a new equity issue of $140 million in preferred 
stock to be offered to current stockholders, with the goal of replacing old securities; 
retiring additional debt, and raising cash. SBHC, the company's major creditor, would 
own all notes it cannot privately place and will purchase all preferred stock that is not sold 
under the rights offering. SBHC has forgiven substantial interest payments on its debt 
and extended deadlines for capital repayment this year. SBHC also initiated the discus- 
sions leading to the recapitalization plan. Since March, three of SBHC's managing 
directors have been on TVX's board. 

The recapitalization plan, which Kiger said the company is amending and clarifying in 
response to SEC review, is subject to shareholder approval. It will be up for vote at the 
annual shareholder meeting some time in September, Kiger said. 

ate to the north, WPEC. Alex Dreyfoos, 
president of Photo Electronics Corp., li- 
censee of WPEC, said the West Palm Beach 
station will be watched in more Broward 
county and Palm Beach homes, especially 
noncabled ones: "Things do change as we 
become more highly cabled, but the south - 
em part of our ADI is still only half -pene- 
trated." 

In addition to being able to sell advertis- 
ing for its news and other programing fur- 

ther south, WPEC will also receive a further 
increase in compensation due to its greater 
audience delivery in that area. When it was 
an ABC affiliate, the signal of Miami ABC 
affiliate WPLG(TV) carried well into Palm 
Beach and reduced the station's efficiency as 
a deliverer of audience. Dreyfoos also said 
the station will be getting increased 
promotional help from CBS, but he said no 
upfront cash persuader was part of the 
deal. 

Murdoch buys `TV Guide' 
News Corp. will have to sell some 
assets to pay $3 billion for Triangle 
Publications: some in industry express 
concern over 'TV Guide' position 
vis -a -vis Fox Broadcasting 

In what may be the largest publishing deal in 
history, Rupert Murdoch's News Corp. will 
spend $3 billion to buy Triangle Publications 
Inc., the publisher of TV Guide and two 
other publications. The proposed transac- 
tion, announced last Sunday, will force 
News Corp. to sell some of its assets to raise 
money for the purchase - although a News 
Corp. executive suggested those assets 
would not include broadcast or film hold- 

ings -and raises questions as to whether the 
future content of the television magazine 
would be affected by the buyer's ownership 
of Fox Broadcasting Co. 

The Australia -based media conglomerate 
run by Murdoch was the only buyer serious- 
ly considered by Triangle, which is run by 
80- year -old chairman and majority share- 
holder, Walter H. Annenberg. The two men 
began discussions of the sale in early July, at 
the initiative of a magazine broker. 

The definitive agreement for the transfer 
will take at least a month to draw up, ac- 
cording to Triangle's president, William J. 
Henrich, Jr. TV Guide, which representa- 
tives of CBS and ABC called their most 

Broadcasting Aug 15 1988 

66 

important "tune -in" medium, may be i 

Murdoch's hands within three months, ac 

cording to Don Galletly, vice president, it 
vestor relations, at News Corp. TV Guide 
the highest -circulation magazine in tt 
U.S., with an average paid circulation of 1 

million, according to the Audit Bureau 
Circulations. 

News Corp.'s purchase of Triangle 
which also publishes the Daily Racin 
Form and Seventeen magazine, puts th 
company "in the big leagues of the U.5 
magazine business," said Mark Riely, a me 
dia analyst at Eberstadt Fleming Inc. wh 
follows News Corp. "Adding TV Guide an 
Seventeen puts Murdoch in the billion -dolls 
range with revenues." Triangle's assets als 
include a number of printing plants and 
magazine distribution arm. News Corp. al 
ready holds New York, New Woman an 
half of Elle and Premiere among its U.S 
magazine properties. 

This purchase would further increas 
U.S. -based contributions to the compan 
ledger. For the nine months ending Marc 
31, 41% of News Corp.'s operating profit o 
$502.9 million came from U.S. operations 

Triangle has an annual cash flow of $204 
million on revenues of $700 million, ac 
cording to industry estimates. For the fisca 
year ended June 30, News Corp. had a cast 
flow of approximately $1.1 billion on rev 
enues of $5.1 billion, Riely said. 

Murdoch said that he was planning t. 

raise half of the $3- billion purchase prix 
through asset sales, with the balance to b. 

raised through bank credit lines. He told Th 
Wall Street Journal that he expected to rais. 
$400 million through the sale of New 
Corp.'s 6.8% stake in Reuters Holdings PL( 
and undeveloped real estate in Australia an. 
Britain. The company has said that part o 
the $320 million in proceeds from the recen 
sale of a Los Angeles office building wouh 
go toward the Triangle purchase. "I don' 
think one should imagine that television o 
film assets are for sale," said Don Galled) 
vice president, shareholder relations, a 
News Corp. 

The company said that the purchase 
would have no effect on the operations o 
Fox Broadcasting. The additional debt ser 
vice resulting from the Triangle acquisition 
would not limit the money available for Fox 
Galletly said. 

The price for News Corp.'s America( 
Depositary Receipts, worth two shares o 
common stock apiece, remained steady a 
$17.25 the day following the announce 
ment. 

Competitors of Fox Television, both at th( 
network and station level, were concern( 
that TV Guide might lose its editorial impar. 
tiality among the networks by playing favor 
ites with Fox Broadcasting, and also ex. 
pressed the thought that Murdoch woulc 
hurt the magazine by using it to help th( 
network. 

"TV Guide has been pretty impartial sc 

far. The fact that it might not continue to be 

impartial is of concern to us," said Leavitt 
Pope, president of WPIX Inc., which is it 
competition with Fox's wrvvw(TV) Nev. 
York. "We're worried about listings; we're 
worried about advertising placement; we're 
worried about editorial content," he said. "1 




